Toimitus- ja maksuehdot
Voimassa 21.09.2024 alkaen
Verkkokauppa
Kellosepänliike R. Sammallahti Ky (y-tunnus 0347793-9) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen, tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen sekä maksunvälitykseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.vismapay.fi/
Maksutavat
Visma Pay-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
OP Lasku
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskun kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Alisa Lasku
Alisa lasku on joustava ja turallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta : https://www.alisapankki.fi/
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
Toimitustapa ja -kulut
Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilauksen asiakkaan kassalla valitsemalla toimitustavalla, jota voi seurata lähetystunnuksella. Asiakas on itse vastuussa antamiensa toimitustietojen oikeellisuudesta. Voit myös tehdä tilauksen verkkokaupasta ja noutaa paketin myymälästä veloituksetta. Ilmoitamme sähköpostilla ja tekstiviestillä kun paketti on noudettavissa myymälästä.
Tarjoamme ilmaisen toimituksen yli 50 euron tilauksiin Postin Pikkupakettina tai Postipakettina. Toimitus lähimpään nouto tai palvelupisteeseen. Pikkupaketti toimitetaan suoraan tilaajan antamaan osoitteeseen.
Ilmaisissa toimituksissa sovellamme aina edullisinta mahdollista toimitustapaa.
Toimitusaika
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-3 arkipäivää. Pyrimme siihen, että varastossa oleva tuote lähtee toimitukseen jo saman päivän aikana, mikäli tilaus tapahtuu ennen kello 15.00 normaalina arkipäivänä. Mikäli tuote pääsee jostain syystä loppumaan varastostamme ja toimitus viivästyy, pyrimme ilmoittamaan asiasta sähköpostitse mahdollisimman nopeasti. Tilaustuotteilla toimitusaika on normaalisti 5-20 arkipäivää. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.
Vaihto- ja palautusehdot
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita, joista ei ole irrotettu tuotteen sinettiä ja muita tuotteessa olevia lappuja.
Tilauksen mukana toimitetaan valmis palautuspakettikortti tai palautustunnus, jolla voit halutessasi maksutta palauttaa tilauksen tai osan siitä. Liitä palautukseen tilausnumero, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi. Tilinumeroa kysymme tarvittaessa, mikäli maksun palautus ei onnistu suoraan maksukanavan kautta. Maksu tilauksesta palautetaan, kun tuote on saapunut meille ja todettu että se on käyttämätön ja myyntikelpoinen. Hyvitämme vain tuotteen hinnan, emme toimituskuluja alle 50 tai 70 euron tilauksista.
Tilauksen noutamatta jättäminen toimituspaikasta ei ole sama kuin palautus. Jos tilausta ei noudeta Postista tai Matkahuollosta määräpäivään mennessä ja tilaus palautuu meille, veloitamme kaikki tuotteen lähetys ja palautuskulut asiakkaalta.
Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, olethan yhteydessä meihin.
Vaihto- ja palautusoikeus ei koske kaiverrettuja tuotteita eikä asiakkaalle tilauksesta räätälöityjä tuotteita. Normaalit takuu- ja reklamaatiokäytännöt ovat kuitenkin voimassa näissäkin tapauksissa.
Pakkaaminen on palautuksen lähettäjän vastuulla. Palautettava tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Vähimmäisvaatimuksena on vastaavan tasoinen pakkaus, kuin tuotteen ympärillä oli toimitettaessa. Emme vastaa epäasianmukaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Mikäli asiakas on laiminlyönyt tuotteen huolellisen pakkaamisen, tästä aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta.
Palautusosoite:
Kellosepänliike R. Sammallahti Ky
PL 39
85501 NIVALA
Ongelmatilanteet
Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Ongelmatilanteet pyritään aina ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi)VI